facebook
logo

Συμβουλές & κόλπα

Η Ματονέλα® είναι ένα φυσικό υλικό που «ζει» και «αναπνέει» όπως όλα τα φυσικά υλικά (μάρμαρα, φυσικές πέτρες, κλπ). Για το λόγο αυτό έχει την ανάγκη φροντίδας και περιποίησης, τόσο κατά την τοποθέτηση της όσο και μετά απ’ αυτήν. Προστατέψτε την λοιπόν, όσο το δυνατόν περισσότερο, κατά και μετά την τοποθέτηση της.

  1. Για να μην λεκιάσει κατά την διάρκεια της τοποθέτησης από πιθανές λοιπές εργασίες που μπορεί να εκτελούνται στο κτίριο (πχ ελαιώδη υγρά ελαιοχρωματισμών) αλλά και από αμέλεια (πχ καφέ, γάλα, κλπ) καλύψτε το ήδη τοποθετημένο δάπεδο, με ένα νάιλον ή άλλο προστατευτικό υλικό.
     
  2. Αμέσως μετά την τοποθέτηση και πριν το στοκάρισμα και αφού το δάπεδο καθαριστεί εντελώς από ξένα σώματα (σκόνες) και σφουγγαριστεί (με ουδέτερο καθαριστικό που χρησιμοποιείται για μάρμαρα, ή νερό αν είναι εντελώς καθαρό), αδιαβροχοποιήστε την Ματονέλα® με κάποιο συνιστώμενο υλικό εμποτισμού για μελλοντική προστασία.

Μπορώ να τοποθετήσω τη Ματονέλα® χωρίς αρμό ώστε να έχω την εικόνα ενός ενιαίου δαπέδου;

Ναι, μπορείτε. Οι διαστάσεις της Ματονέλας® είναι ακριβείς, με ελάχιστες ανοχές και σχεδόν μηδενική συστολή – διαστολή. Έτσι, η τοποθέτηση χωρίς αρμό ενδείκνυται, αρκεί να θυμόσαστε να αφήσετε αρμούς διαστολής κάθε 10 τρέχοντα μέτρα.

Τι με συμφέρει καλύτερα, να κατασκευάσω ένα δάπεδο από σκυρόδεμα ή ένα δάπεδο με κυβόλιθους;

Στις περισσότερες περιοχές του κόσμου το κόστος για ένα δάπεδο 10 τετραγωνικών μέτρων (m2) από κυβόλιθο, είναι το μισό του κόστους κατασκευής ενός δαπέδου από σκυρόδεμα. Όσο μεγαλύτερο είναι το έργο, τόσο περισσότερο μειώνεται το κόστος έγχυσης του σκυροδέματος. Παρόλα αυτά, οι κυβόλιθοι προσφέρουν πολύ μεγαλύτερη ευελιξία σχεδίων και χρωμάτων. Επίσης, η αντοχή τους είναι πολύ μεγαλύτερη, σχεδόν διπλάσια, του συμβατικού σκυροδέματος. Επιπρόσθετα, η αντικατάσταση ενός σπασμένου κυβόλιθου είναι κατά πολύ ευκολότερη απ' ότι η επισκευή ενός ραγισμένου ή σπασμένου πεζόδρομου από σκυρόδεμα.

Τι ρόλο παίζουν οι πλευρικοί αποστάτες που υπάρχουν στους κυβόλιθους;

Οι πλευρικοί αποστάτες επιτρέπουν την αυτόματη δημιουργία αρμών μεταξύ των κυβολίθων. Έτσι, γίνεται δυνατή η πλήρωση με άμμο θαλάσσης. Χωρίς την ύπαρξη του αρμού, οι κυβόλιθοι θα τοποθετούνταν και θα άγγιζαν ο ένας τον άλλο προκαλώντας θρυμματισμό των ακμών με την επιβολή φορτίου (πχ αυτοκινήτου).

Γιατί οι έγχρωμοι κυβόλιθοι είναι κατασκευασμένοι σε 2 στρώσεις, μια παχιά γκρι στρώση κάτω και μια λεπτή έγχρωμη επάνω;  Δεν υπάρχει φόβος με την πάροδο του χρόνου η έγχρωμη στρώση να φθαρεί και να εμφανιστεί έτσι η κάτω γκρι στρώση δημιουργώντας έτσι αποχρωματισμό;

Η ύπαρξη δεύτερης στρώσης στον έγχρωμο κυβόλιθο εξασφαλίζει σημαντικά πλεονεκτήματα.

  1. Χρησιμοποίηση χονδρόκοκκου υλικού στην γκρι κάτω στρώση και επίτευξη έτσι μεγαλύτερων αντοχών
     
  2. Χρησιμοποίηση λεπτόκοκκου υλικού στην επάνω έγχρωμη στρώση και επίτευξη καλύτερου φινιρίσματος της επιφάνειας.
Φόβος φθοράς της έγχρωμης στρώσης με την πάροδο του χρόνου δεν υπάρχει γιατί για την στρώση αυτή έχει χρησιμοποιηθεί τσιμέντο υψηλής αντοχής (Πορτλαντ τύπου CEM 52,5N). Εξάλλου, αυτό επιβεβαιώνεται και από τα τεστ αντοχής σε τριβή που διενεργούμε στο εργαστήριο μας τα οποία δίνουν (για τους έγχρωμους κυβόλιθους) αποτελέσματα μικρότερα των 23 χιλιοστών που σημαίνει ότι αν τοποθετήσουμε με πίεση, ένα ατσάλινο τροχό μεγάλης σκληρότητας επάνω στους κυβόλιθους και τον αφήσουμε να κάνει 75 περιστροφές ρίχνοντας ταυτόχρονα και ειδικό λειαντικό υλικό (που επιταχύνει τη φθορά), το βάθος «φαγώματος» της επιφάνειας θα είναι μικρότερο από 0,66 χιλιοστά! Στην επόμενη σελίδα παραθέτουμε πίνακα που επιχειρεί μια σύγκριση μεταξύ των συνηθέστερων επιλογών επίστρωσης εξωτερικών χώρων.